м. Київ
вул. Прип'ятська 24
Пн-Пт з 09:00 до 20:00
Субота з 09:00 до 17:00
(068) (066) (093)
Пн-Пт з 09:00 до 20:00
Субота з 09:00 до 17:00
Неділя вихідний
Передзвоніть мені
alt
25.04.2023
Антифриз – навіщо він необхідний і як вибрати

Технічна рідина, що охолоджує (антифриз) ― необхідний витратний матеріал для автомобіля, одна зі складових його безперебійної роботи. Його основу становить двох-або триатомний спирт. Додаткові компоненти – дистильована вода, присадки. Завдяки такому складу він не замерзає при мінусових температурах (навіть якщо двигун не працює) та перешкоджає утворенню на поверхнях деталей накипу та корозії.

 

Для яких цілей використовується

Використання антифризу дозволяє вирішити кілька завдань:

  • відведення тепла від силового агрегату та коробки передач. Циркулюючи за системою, він
  • охолоджує її елементи, рахунок чого підтримується оптимальна температура;
  • підтримка комфортного мікроклімату в салоні авто в холодну пору року;
  • захист від корозії бортової системи охолодження;
  • захист пластикових та гумових елементів від висихання та розтріскування.

Це дозволяє підтримувати стабільну роботу двигуна будь-якої пори року незалежно від зовнішніх факторів.

Який антифриз заливати в машину

Багато споживачів вибирають витратний матеріал за кольором. Це некоректний підхід, тому що ця характеристика не несе інформацію про склад та якість. Кожен виробник сам приймає рішення, який колір пофарбувати свій продукт. Тому застосування цього критерію може призвести до серйозних наслідків, аж до поломки двигуна.

Основна характеристика даних технічних рідин – склад, за яким їх поділяють на такі типи:

  • неорганічні, звані також традиційними. Містять у складі нітрати, нітрити, борати, силікати та інші неорганічні сполуки, які утворюють поверхнях деталей плівку, що захищає від корозії. Але з функцією тепловідведення вони справляються гірше, ніж інші типи. Орієнтовний термін їхньої служби – 2 роки;
  • карбоксилатні чи органічні (маркуються G12, G12+). Як присадки використовуються органічні кислоти. Вони не утворюють наліт у трубках системи, за рахунок чого забезпечується якісне тепловідведення. Служать близько 5 років;
  • гібридні (G11) – містять органічні та неорганічні присадки, більш ефективно відводять тепло порівняно з неорганічними, але вважаються менш якісними, ніж органічні. Служать близько 3 років;
  • лобридні (G12++, G13) – найефективніші та найдорожчі. Містять мінеральні та органічні інгібітори. Утворюють найтоншу плівку, що дозволяє забезпечити тепловідведення, надають локальну дію на корозію – тільки на уражених ділянках.

Найкраще вибирати охолодну рідину за рекомендаціями виробника автомобіля. Оптимальний варіант, коли автовласник використовує для свого транспорту той «витратник», який залили на заводі. Якщо немає інформації від виробника, варто проконсультуватись із досвідченими фахівцями автосервісу.

Антифриз і тосол – у чому різниця

Антифризами називають усі технічні охолодні рідини для транспортних засобів. Є «витратники» північноамериканського, європейського, азіатського виробництва. Тосол – різновид антифризу, вужче поняття. Він був розроблений у СРСР у другій половині 20 століття. Назва походить від принципу виробництва – технологія органічного синтезу. Цей витратний матеріал підходить для використання у ВАЗ та автомобілях інших марок, випущених на території пострадянського простору. Для іномарок краще використовувати імпортний антифриз.

Що буде, якщо в машині мало антифризу

Антифриз заливається в розширювальний бачок, на якому зазвичай нанесені позначки мінімального та максимального обсягу. Нормою вважається, якщо він сягає рівня між відмітками. Якщо значків немає – потрібно наливати до половини бачка.

Коли об’єм нижчий за мінімальний, виникає ризик перегріву двигуна, від чого пошкоджуються його елементи. Машина може просто зупинитися на шляху прямування, доставляти її на СТО доведеться за допомогою евакуатора. Тому важливо стежити за кількістю антифризу. Перевіряти рівень рекомендується не рідше ніж один раз на тиждень. А за наявності витоків у системі охолодження потрібно одразу усунути проблему, щоб уникнути раптової втрати технічної рідини та серйозних поломок.